Gebruikershulpmiddelen

Site-hulpmiddelen


helpdesk:nl:basis:annuleringen

Verschillen

Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.

Link naar deze vergelijking

helpdesk:nl:basis:annuleringen [2018/08/15 13:30] (huidige)
edward aangemaakt
Regel 1: Regel 1:
 +Om annuleringen goed te kunnen verwerken, bij te houden en om de gast een annuleringsfactuur te kunnen bieden is er een makkelijke oplossing.
  
 +U gaat naar de tab "​Accommodaties"​ en kiest voor "​Accommodatie toevoegen"​
 +U maakt een nieuwe accommodatie aan met soort accommodatie:​ "​vakantiepark"​. Als naam geeft u de accommodatie de naam "​Annuleringen"​. U vult vervolgens bij het aanmaken de adresgegevens in van de locatie waar uw accommodaties zijn of worden opgehaald bij verhuur.
 +De financiële instellingen zijn niet van belang, maar er dient wel iets ingevuld te worden. ​
 +
 +Het is van belang dat u wel beschikbaarheid invoert binnen ons systeem. Dit is van belang bij het verplaatsen van de geannuleerde reservering naar annulering. Hier komt later in deze tekst meer uitleg over.
 +Wanneer u beschikbaarheid toevoegt raden wij aan om de hoeveelheid accommodaties die u beheert als aantal plaatsen aan te maken. Heeft u bijvoorbeeld 10 accommodaties,​ dan maakt u 10 plaatsen aan.
 +Bij het invullen van de beschikbaarheid is de prijs niet van belang, deze zal niet gebruikt worden maar dient wel ingevoerd te worden. U kunt er dus voor kiezen deze gewoon op €0 te zetten.
 +De aankomst,- en vertrekdag is het best om op elke dag van de week te zetten.
 +Na het invullen van de beschikbaarheid voegt u namen toe aan de aangemaakte hoeveelheid plaatsen. Zo kunt u later duidelijker terugzien op welke accommodatie geannuleerd is.
 +Dit doet u via "​beschikbaarheid beheren van accommodatie"​ bij de accommodatie "​Annuleringen"​ onder de tab Accommodaties. Vervolgens kiest u voor "Namen plaatsen/​kamers/​ toewijzen"​.
 +Hier vult u de naam van de overige accommodaties in.
 +
 +Nadat u deze nieuwe accommodatie "​Annuleringen"​ heeft aangemaakt zetten we deze module op niet actief. Dat doet u door te gaan naar de tab "​Accommodaties",​ vervolgens klikt u op het potloodje achter de accommodatie "​Annuleringen"​.
 +U zet het vinkje onderaan de pagina bij "​Module actief"​ uit.
 +
 +Nu heeft u alle basisstappen voltooid om reserveringen die geannuleerd worden simpel te kunnen overzetten naar "​Annuleringen"​.
 +
 +Het enige wat u nog dient te doen is een mailtemplate aan te maken, speciaal voor annuleringen. U doet dit via "​Instellingen",​ vervolgens kiest u voor Mail Sjablonen. U voegt een mailtemplate toe door op de knop "​Mailtemplate toevoegen"​ te klikken.
 +Hierbij geeft u een titel aan van de mailtemplate,​ deze is enkel voor u zichtbaar. Het onderwerp van de mail is hoe gasten de mail binnen krijgen. Vervolgens kunt u gebruik maken van een standaard sjabloon voor de Annuleringsmail. ​
 +Deze kunt u naar wens aanpassen, waarbij u de naam van het vakantiehuis kan weghalen. Dit omdat u anders refereert aan accommodatie "​Annuleringen"​.
 +Wanneer alles naar wens staat, slaat u dit template op door op de knop "​Toevoegen"​ te drukken. ​
 +
 +Nu uw mailtemplate is aangemaakt, dient deze ingesteld te worden. Dit doet u via het potloodje bij de accommodatie "​Annuleringen"​ onder het tabje "​Accommodaties"​. Vervolgens gaat u naar "​NL"​ met de Nederlandse vlag ernaast.
 +Hier voegt u de eerder gemaakte mailtemplate toe op de plaats van de Reserveringsmail (Reserveringsbevestiging met factuur). Dit zorgt ervoor dat u bij een annulering de klant gemakkelijk kan mailen en deze automatisch de factuur van de annulering toegezonden krijgt.
 +
 +*Geannuleerde reservering*
 +
 +Wanneer een gast annuleert, verwerkt u dit op de volgende manier.
 +U gaat naar de tab Reserveringen.
 +Vervolgens zet u de geannuleerde reservering via het €-tekentje,​ dit is de "​Wijzig betaalstatus/​plaats"​ knop, op de accommodatie "​Annuleringen"​. Vervolgens kiest u de accommodatie waarop geannuleerd is als plaatsnummer.
 +U slaat deze gegevens op door op "​reservering wijzigen"​ te drukken.
 +Afhankelijk van uw voorwaarden en de mate van betalingsverplichting die de gast heeft, past u via het potloodje het nog te betalen bedrag aan. Dit vult u in bij "​Totaalbedrag",​ en bij de omschrijving erboven vult u Annulering in. Hier wordt een eventueel al betaald bedrag vanaf gehaald.
 +Vervolgens zet u "Klant mailen"​ op Ja. Vervolgens klikt u op reservering wijzigen. De gast heeft nu de mail van de annulering gekregen met de factuur van de annulering.
 +
 +Mocht u nog vragen hebben, u kunt ons bereiken via support@uwboeking.com of op ons telefoonnummer 038 466 9999. 
 +   
helpdesk/nl/basis/annuleringen.txt · Laatst gewijzigd: 2018/08/15 13:30 door edward